Week 9 | Twintigtwintig

Deze week was héérlijk. Ik gaf de Veluwe een bezoekje, was twee dagen op het strand en ik begon weer met stage. Voor school heb ik nog steeds niet al teveel gedaan, maar de motivatie is gelukkig wel gestegen de afgelopen week. Ook maakte ik een beslissing wat betreft mijn werk!

Maandag

Op maandag vertrok ik in alle vroegte richting Zeist. Met een vriendin van de studie zouden we een opdracht uitwerken voor het vak muziek. Het was heerlijk om zo’n groot rondje te fietsen. Ik kwam onder andere langs de Nieuwerbrug waar dit oude bord bij stond! Tegenwoordig moet er nog steeds 50 cent tol betaald worden om over de brug te mogen. Na wat onderzoek kwam ik erachter dat dit de enige tolbrug is in Nederland! Hoe leuk dat ik daar zomaar even langs kwam.

Op de terugweg reed ik samen met Sam – die lieverd was mij helemaal in Zeist op komen halen! – langs slot Zeist. Ik moet bekennen dat ik dit het lelijkste kasteel vind dat ik tot nu op de fiets heb bezocht. Dit komt voornamelijk omdat de zijkanten van het gebouw veel mooier zijn dan de voorkant. Al met al reed ik deze dag 105 kilometer, daar ben ik toch een beetje trots op!

Dinsdag

Dinsdag vertrok ik rond een uur of 12 naar het station. Ik had met twee vriendinnen afgesproken om bij één van hun ouders te slapen op de Veluwe. Ik zie deze meiden niet al te vaak, maar als we elkaar dan zien is het weer ouderwets gezellig. Zo fijn! Aan het einde van de middag liepen we een rondje door het bos en werd deze foto van mij gemaakt bij de koeien. We aten heerlijk pannenkoeken en speelde een aantal burgerlijke spelletjes, waaronder scrabble. Volgens mij speelde we het niet zo goed volgens de regels, omdat we het spel allemaal nog nooit gedaan hadden, maar dat deed niet af aan de gezelligheid.

Woensdag

‘S ochtends kregen we een heerlijk ontbijtje, met onder andere dit verse eitje! Later zie ik mijzelf ook wel op zo’n prachtige plek wonen als dit. Ik zou het vreselijk vinden dat alles zo ver weg is, maar de ruimte en natuur maken dat allemaal goed.

In de middag fietste we een rondje op de Veluwe. We konden drie fietsen gebruiken die nog in de schuur stonden en dat was van alles wat, haha! Zo hadden we een vintage racefiets, een mountainbike die ooit van de buren was overgekocht en een elektrische fiets. Kortom een flinke uitdaging om allemaal op hetzelfde tempo te fietsen. Het was één groot avontuur! Ik kijk er nu al enorm naar uit om hier een keer terug te komen met mijn eigen fiets om een flink stuk te rijden.

Donderdag & vrijdag

Donderdag en vrijdag ging ik voor het eerst weer naar stage. Ik zat al vroeg op de fiets om op tijd te zijn. Nu ik mijn racefiets heb vind ik zelfs rondjes op de stadsfiets leuker worden. Ik luisterde man man man de podcast en voor ik het wist was ik in Zwammerdam. Het voelde wel gek om weer op stage te zijn, een beetje onwennig. Toch vind ik het mega leuk om zoveel met kinderen bezig te zijn en weet ik nu weer helemaal waar ik voor studeer.

Op vrijdag had ik ook nog een goed gesprek op werk. Ik heb besloten om terug naar “mijn” oude afdeling te gaan: de kassa! Ik denk dat dit wel weer erg wennen zal worden, maar ik kijk er ook naar uit. Weer even iets anders dan iedere week vrijwel precies dezelfde shift draaien.

Zaterdag

Met dit lekkere weer branden wij al vroeg uit ons bed. 27 Graden is bij ons in huis de standaard, dus je kunt je voorstellen dat het lekker benauwd is binnen. We besloten lekker op tijd naar de markt te gaan om wat fruit te halen.

In de middag besloten we te kijken of het mogelijk was om naar het strand te gaan. Gelukkig was het niet mega druk dus kon het! Ik maakte een selfie en maakte er per ongeluk één met een vogel in beeld! Hoe grappig?!

Zondag

Omdat we het zo lekker vonden besloten we op zondag terug te gaan naar het strand. Het was nog rustiger dan op zaterdag, maar we kwamen er al snel achter dat dat met de wind te maken had. Het waaide vrij hard, waardoor het zand continue in je gezicht kwam. We besloten om ligbedjes en een windscherm te huren, waardoor we toch nog een fijne middag op het strand hadden.
Tip van flip: vergeet niet je voeten in te smeren met zonnebrand…

Komende week heb ik een stageweek, moet ik werken én heel veel studeren. Hoe ziet jou week eruit?